[ZAMKNIJ REKLAMY]
Kup reklamę w tym miejscu!




Serwer radiowy zapewnia






Nie zapomnij odwiedzić strony naszych partnerów - ich lubimy, ich polecamy!



Możesz też kupić u nas reklamę!





Tutaj będzie pożyczka, pozycjonowanie, chwilówka, no i w ogóle cały ten reklamowy stuff... no bo w końcu odchudzanie, meble, dieta i dentysta same się nie zareklamują...
Nick:  
Hasło:
Zapamiętaj
Logowanie przy użyciu kont z Facebooka itd. dostępne jest z poziomu forum
POKAŻ / UKRYJ MENU
Nick:  
Hasło:
Zapamiętaj

XIX-wieczny spirytualizm i szaleństwo


Dodano: 2015-12-14 02:13:03 | Wyświetleń: 1189 | Przeczytam później


Przez ostatnie cztery lata większość swojego wolnego czasu poświęciłam na badanie XIX-wiecznego spirytualizmu. Chyba nie mam go jeszcze dosyć. Szczególnie fascynujące są związki pomiędzy ruchem sufrażystek, spirytualizmem i rozwijającymi się pojęciami uzdrowienia.

Pączkująca naukowa psychologia XIX wieku zapalczywie usiłowała pokazać zarówno media spirytualistyczne jak i wierzących, jako osoby z zaburzeniami umysłowymi - w rzeczy samej, spirytualizm przyciągał szaleńców. Niewątpliwie popularność oraz poziom szumu związanego ze spirytualizmem powodowały, że nowe psychologie były scentralizowane. Tak naprawdę spirytualizm posiadał grono natychmiastowych oszczerców i wrogów! Tradycyjne oraz nowo założone instytucje religijne, establishment medyczny oraz wszyscy powiązani z żałobą, grabarstwem i psychologią. Taka lista oponentów robi dość duże wrażenie. Naprawdę, nic dziwnego, że spirytualizm miał tak bardzo pod górkę z przekazaniem społeczeństwu swojej wiadomości. Mając na uwadze całą tę opozycję, zaskakujące może się wydawać, że spirytualizm zdobył taką popularność, jaką zdobył. Uważam, że to tylko pokazuje, jak mocne są tak naprawdę jego dowody.

Podarunek na udowodnienie życia po śmierci

Każde doświadczenie religijne zawierające uśpienie codziennej świadomości, takie jak ekstatyczna wspólnota z Bogiem czy mediumizm, dawało się sprowadzić do postaci patologicznej. Wciąż niestety jest to bariera dla prowadzenia autentycznych badań na tym polu. Pamiętając, że spirytualizm stanowi dar potwierdzający istnienie życia po śmierci, to przykre i pseudonaukowe orzeczenie dla wielu ludzi skutecznie utrzymywało spirytualizm poza obszarem ich zainteresowań.

Dobrze znany był na przykład fakt, że na polu mediumizmu kobiety dominowały nad mężczyznami w stosunku 100 do 1. Oczywiście, ten rzucający się w oczy fakt nie umknął uwadze medyków. U kobiet, u których zdiagnozowano szaleństwo, choroba była kojarzona z ich układem rozrodczym. To wyjaśniało, dlaczego tak wiele kobiet uległo patologicznemu stanowi mediumizmu (interesujący ogólnikowy argument faworyzowany przez wiktoriański umysł). Żywość i kobiecość były dosłownie przeciwstawnymi pojęciami.

W tamtym czasie istniało kilka obdarzonych mediów, które naprawdę rzucały wyzwanie poglądowi, że wszystkie boskie manifestacje były płci męskiej. U schyłku palenia czarownic, gdy wywoływane przez te media cuda stały się przedmiotem publicznej debaty, musiał oczywiście być stosowany przesadny poziom rozwagi.

Media zachęcały do podkreślania chrześcijańskich korzeni

Zmartwieni wspierający naciskali na wszystkie media, aby podkreślały swoje chrześcijańskie korzenie oraz używały języka znanego i wygodnego dla chrześcijańskiej większości. Do dziś u wielu zwolenników spirytyzmu istnieją pozostałości tej ostrożności.

Cora Richmond

Pierwszą na liście transowych mediów do zbadania powinna być pani Cora L. V. Richmond. Urodziła się w 1840 roku w miejscowości Cuba w stanie Nowy Jork, a zmarła w Chicago na początku 1923 roku. Gdy była małym dzieckiem, ludzie przemierzali wiele mil, aby siedzieć razem z nią i aby ich uzdrawiała. Do czasu, gdy skończyła 15 lat, była już na etapie wchodzenia w trans i przekazywania wiadomości, które wpływały na bieg amerykańskiej historii. Poprzez Corę przemawiały najwyższe istoty duchowe. Przyciągała tysiące zwolenników z całego świata, inspirowała najświatlejsze umysły XIX wieku i była pierwszą Amerykanką, która sama zaczęła zarabiać.

Zorganizowała pierwszy Parlament Religii w Chicago (po czym wkrótce zabroniono jej brać w nim udział!). W Chicago założono też pierwszy Kościół Spirytualistyczny przeznaczony dla jej zwolenników, nazwany Kościołem Duszy.

Napisała wiele książek, a jej wypowiedzi przekazane w transie również wydano drukiem. Nauczała najbardziej obdarzone media i każdego roku do Cassadaga Camp (później przemianowanego na Lilydale) przyciągała tysiące ludzi.

Kathleen Meadows, unexplained-mysteries.com
Tłumaczenie i opracowanie: Ivellios

Magister Kathleen Meadows to praktykująca ekstrasenska. Więcej informacji na temat Cory Richmond znajdziesz na stronie http://www.psychicanada.com

Kopiowanie i umieszczanie naszych treści na łamach innych serwisów jest dozwolone na zasadach opisanych w licencji.
Komentarze do artykułu

Twój nick:
E-mail (opcjonalnie):
Komentarz:



Powiadamiaj o odpowiedziach na mój komentarz
(wymagany email):
Uwaga: Jeśli chcesz odpowiedzieć na komentarz innego użytkownika, prosimy skorzystaj z przycisku "Odpowiedz". Pozwoli to uniknąć w przyszłości bałaganu w dyskusji.
BBcode:

[b][/b] - pogrubienie
[i][/i] - kursywa
[u][/u] - podkreślenie
[cytat][/cytat] - cytat
[cytat="NICK"][/cytat] - cytat z nickiem

Zanim napiszesz komentarz, koniecznie zapoznaj się z zasadami publikowania komentarzy na łamach strony Radia Paranormalium. Prosimy nie podawać w komentarzach adresów email - do tego służy odpowiednie pole!


Do tego artykułu nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!
    Tagi
    Inne artykuły
    o podobnej tematyce
    SŁUCHAJ NAS
    SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
    NEWSLETTER
    RAMÓWKA NA DZIŚ
    ARCHIWUM AUDYCJI
    WESPRZYJ
    RADIO PARANORMALIUM
    POLECANE KSIĄŻKI
    NAJNOWSZE FILMY
    MY lubimy ICH, ONI lubią NAS - nasi partnerzy, współpracownicy i zaprzyjaźnione serwisy
    Copyright © 2004-2017 by Radio Paranormalium :: Powered by Marek Sęk "Ivellios"