Dołączając do bukmachera Mostbet w Polsce, otrzymasz ładunek pozytywnych emocji z obstawiania zakładów sportowych i kasyn online, a także najkorzystniejsze warunki. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym graczem, czy dopiero zaczynasz, platforma zaoferuje Ci wysokie kursy, różne bonusy i promocje, darmowe zakłady, darmowe spiny i bonusy Mostbet bez depozytu. Pobierając aplikację mobilną, możesz cieszyć się grą nawet w podróży!


Nie zapomnij odwiedzić strony naszych partnerów - ich lubimy, ich polecamy!

SŁUCHAJ
ZALOGUJ SIĘ
ZAMKNIJ
Radio Paranormalium - zjawiska paranormalne - strona glowna
Logowanie przy użyciu kont z Facebooka itd. dostępne jest z poziomu forum

Ktoś kradnie cudze utwory muzyczne na YouTube i opatruje je ochroną, w sposób nieuprawniony zarabiając na tym pieniądze


Dodano: 2024-06-11 01:18:53 | Wyświetleń: 218
Zakładka Dodaj do zakładek · Udostępnij:  Facebook  Wykop  Twitter  WhatsApp
Tagi: youtube

Na YouTube od jakiegoś czasu zauważam pewną dość denerwującą a przy tym i niepokojąca praktykę. Wygląda to tak, że pojawiają się kombinatorzy, którzy wyszukują utwory muzyczne niechronione youtubowym systemem ContentID, po czym wrzucają je na swoje kanały i włączają ochronę dla tych utworów, tak jak gdyby posiadali do nich pełne prawa.

Praktyka ta skutkuje tym, że wideo wykorzystujące takie utwory zostają zdemonetyzowane, a cały zysk z wyświetlanych przy nich reklam przekazywany jest na konto osoby, która w sposób nieuprawniony włączyła ochronę przez ContentID.

Mówiąc krótko: jakieś dziady kradną cudze utwory, okopyrajtowują je i ciągną z tego kasę.

Przykład: niektóre audycje ukazujące się w Radiu Paranormalium mają przerywniki muzyczne (np. audycja "Świat oczami duszy"), w których wstawiam kompozycje takich twórców, jak Owsey, Christopher Galovan, Salt of the Sound, czy też muzykę na wolnych licencjach pobraną np. z Jamendo.

Nie ma problemu, jeśli YouTube demonetyzując jakieś wideo, jako właściciela praw do wykorzystanego utworu wskaże mi właściwego wykonawcę lub jego wytwórnię. Problem pojawia się w momencie, gdy w powiadomieniu wyskakuje inny wykonawca, a i niekiedy też tytuł utworu jest zmieniony.

Tak się stało wczoraj w przypadku 125. odcinka podcastu "Świat oczami duszy" prowadzonego przez Sławomira Bączkowskiego, w którym w charakterze przerywnika muzycznego wstawiłem utwór Owsey'a pt. "The horizon hidden in our movements". Zaglądam do powiadomienia, a tam co? Jakieś dziwne Action Beats - "wrong".

Postanowiłem zatem sprawdzić, co to jest to całe Action Beats i czy rzeczony Owsey ma z tym kanałem/projektem/wytwórnią/niewiadomoczym coś wspólnego. Żadnych informacji o współpracy Owsey'a z tym czymś nie znalazłem, natomiast na YouTube pojawił się kanał najprawdopodobniej założony przez jakiś automat pod koniec marca 2024:
https://www.youtube.com/channel/UCbVqSxVsQAta5qfj7rg8loA

Dostępna tam playlista składa się praktycznie z samych 'albumów' zawierających po jednym utworze każdy. Większość 'albumów' przekierowuje na utwory wgrane na kanał Owsey'a (@owseymusic), zdarzyło się jednak kilka kompozycji wstawionych bezpośrednio na kanał Action Beats:

- 'The horizon hidden in our movements' - przemianowane na 'wrong' https://www.youtube.com/watch?v=VwQe1LolLKs

- 'We gazed far out to sea' - przemianowane na 'story' https://www.youtube.com/watch?v=PDeJG2gKy0E

- jeszcze jeden utwór od Owsey, którego tytułu nie jestem sobie w stanie teraz przypomnieć, tutaj podpisany jako 'parlor': https://www.youtube.com/watch?v=Nj4apx702uQ

Kanał Action Beats sprawia wrażenie zrobionego na szybko, byle tylko masowo udostępnić dużą liczbę utworów. Tytuły to najprawdopodobniej losowo dobierane słowa z jakiejś puli, okładki zaś ewidentnie robione są przez AI, przy całkowitym braku dbałości o szczegóły (nieczytelne teksty pozbawione sensu, bardzo zniekształcone twarze, nierealistycznie wyglądające obiekty, itd.).

Oczywiście natychmiastowo poinformowałem Owena Fergusona o tym fakcie. Inna sprawa, czy sam YouTube ma zamiar cokolwiek zrobić z tym procederem. Jak już wspominałem, nie jest to nowa praktyka - już jakiś czas temu zdarzało mi się dostawać powiadomienia o naruszeniu praw autorskich do utworów opublikowanych na wolnych licencjach, przy czym z reguły okazywało się, że ochronę z użyciem ContentID włączył jakiś no-name, a twórca utworu najprawdopodobniej o całej sprawie nie wie...

Sprawa niby niezwiązana z tematyką paranormalną, postanowiłem ją jednak omówić właśnie tutaj ze względu na to, że przez tę praktyke obrywa również Radio Paranormalium. Już nie chodzi tu o demonetyzację podcastów, a bardziej o to, co może się stać, jeśli takich zgłoszeń copyrightowych z ContentID uzbiera się duża liczba w krótkim czasie.

Zachęcamy również do lektury innych wpisów tego użytkownika
Komentarze · Dodaj komentarz
Twój nick:
E-mail (opcjonalnie):
Komentarz:



Powiadamiaj o odpowiedziach na mój komentarz
(wymagany email):

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z zasadami publikowania komentarzy.

Uwaga: Jeśli chcesz odpowiedzieć na komentarz innego użytkownika, prosimy skorzystaj z przycisku "Odpowiedz". Pozwoli to uniknąć w przyszłości bałaganu w dyskusji.
TWÓJ BLOG
INNE WPISY
TEGO BLOGERA
NAJNOWSZE KOMENTARZE
NA BLOGACH
Arkadiusz Miazga
Czas Tajemnic - blog Damiana Treli
Forum Portalu Infra
Głos Lektora
Instytut Roberta Noble
Księgarnia-Galeria Nieznany Świat, księgarnia ezoteryczna, sklep ezoteryczny, online, Warszawa
Paranormalne.pl
Player FM
Portal Infra
Poszukiwacze Nieznanego. Blog Arkadiusza Czai
Poznajemy Nieznane
The Monroe Institute Polska
UFO-Relacje.pl - polska baza relacji o obserwacjach UFO
Skontaktuj się z nami
tel 32 7460008 tel kom. 530620493 Skype radio.paranormalium.pl E-mail: radio@paranormalium.pl Formularz kontaktowy Polityka prywatności
Copyright © 2004-2024 by Radio Paranormalium