Łada 1600s wersja z lat 1983-1987 (czy dalej jeszcze) - moim zdaniem - była lepsza od poloneza nawet pomimo iż Łada - pierwsze egz. to była licencja Fiata 124 a nasz Polski Fiat to o model starsza następna po niej wersja 125. A to Rosjanie za CCCP potrafili z wersji wyjściowej zakupionych w roku 1968 licencji - pierwsze egz fiata 125 i Łady 1300 weszły w 1969 roku do masowej produkcji a 126p maluch w 1971/72.
No ale Rosjanie mogli - ich służby - podebrać dokumentacje wersji sportowej wyczynowej Fiata 124 - Fiat 124 Abartch.... oczywiście to co było weń we wnętrzu ...
Dacja Rumuńska to Renault 19 z lat 1960tych a bardzo fajna jak dla mnie Zastawa 1100 z Jugosławii to Fiat 128. Była też wersja sportowa fiata 128 Coupe (Włoska i składana w Pl za $ i Bony w Pewexach). Coupe z silnikiem 1300 kosztował 1650$ lub bonów, a 1100 - 1400$ z kawałeczkiem.
Pierwszym sportowym autem Wojtka Fibaka był Fiat 128Coupe w kolorze Yelow-bachama - ciemny ostry pastelowy oranż. Takim samym wozem w latach 1980 jak Fibak jeździł Jakóbczak piłkarz Lecha P=ań. Kupił go po mistrzostwach Świata w 1982 roku za diety i bonusy $-owe ... :)
Byłeś świadkiem zagadkowego zjawiska? Jeśli tak, poinformuj nas o tym już dziś! Czekamy na relacje współczesne oraz z lat ubiegłych. Na życzenie świadka zapewniamy pełną anonimowość!
UWAGA: Nie odbieramy połączeń z numerów zastrzeżonych