dla uczących się
-
- Moderator
- Posty: 112
- Rejestracja: 2005-05-30, 02:41
- Lokalizacja: Warszawa
dla uczących się
Zasada jest prosta nim zaczniesz się uczyć, poćwicz ... oddychanie.
Wiadomo, że gdy jesteśmy dobrze dotlenieni, lepiej zapamiętujemy, szczególnie słowo mówione. Warunek jest jeden: wkuwamy na wstrzymanym oddechu.
Na 1,2,3,4 /liczymy w myślach/ wdech, 5,6,7,8 wstrzymaj oddech - teraz najlepiej przyswajamy materiał 9,10,11,12, wydech 13,14,15,16 znowu wstrzymujemy oddech i uczymy się.
Nie należy oddychać za głęboko, żeby nie doszło do hiperwentylacji, która może zakończyć się utratą przytomności nie nalezy też przesadzać z wstrzymywaniem oddechu, bo można się udusić
Po tygodniowym treningu można oddychać nie na cztery, lecz na pięć / lub nawet na sześć lub siedem/ czyli 1,2,3,4,5 wdech, a na 6,7,8,9,10 wstrzymać oddech itd. Gdy czujesz, że jesteś zmęczony nauką na oddechu, włacz np. muzykę. Muzyka baroku, szczególnie Vivaldiego, ma idealne tempo do przyswojenia olbrzymich partii materiału. Pomocne jest też to by twój pokój był obwieszony tablicami - ściągami i nie musisz wcale na nie patrzeć. Sugestopedzi uważają, że mamy silnie rozwinięte tzw. postrzeganie peryferyjne, czyli, że zapamiętujemy też i to na co nie patrzymy, a co jest akurat w zasięgu naszego wzroku.Powodzenia
Wiadomo, że gdy jesteśmy dobrze dotlenieni, lepiej zapamiętujemy, szczególnie słowo mówione. Warunek jest jeden: wkuwamy na wstrzymanym oddechu.
Na 1,2,3,4 /liczymy w myślach/ wdech, 5,6,7,8 wstrzymaj oddech - teraz najlepiej przyswajamy materiał 9,10,11,12, wydech 13,14,15,16 znowu wstrzymujemy oddech i uczymy się.
Nie należy oddychać za głęboko, żeby nie doszło do hiperwentylacji, która może zakończyć się utratą przytomności nie nalezy też przesadzać z wstrzymywaniem oddechu, bo można się udusić
Po tygodniowym treningu można oddychać nie na cztery, lecz na pięć / lub nawet na sześć lub siedem/ czyli 1,2,3,4,5 wdech, a na 6,7,8,9,10 wstrzymać oddech itd. Gdy czujesz, że jesteś zmęczony nauką na oddechu, włacz np. muzykę. Muzyka baroku, szczególnie Vivaldiego, ma idealne tempo do przyswojenia olbrzymich partii materiału. Pomocne jest też to by twój pokój był obwieszony tablicami - ściągami i nie musisz wcale na nie patrzeć. Sugestopedzi uważają, że mamy silnie rozwinięte tzw. postrzeganie peryferyjne, czyli, że zapamiętujemy też i to na co nie patrzymy, a co jest akurat w zasięgu naszego wzroku.Powodzenia
-
- Nowa Krew
- Posty: 2
- Rejestracja: 2005-05-30, 17:53
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Moderator
- Posty: 112
- Rejestracja: 2005-05-30, 02:41
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Administrator
- Posty: 4864
- Rejestracja: 2004-08-28, 17:14
- Lokalizacja: Katowice
- Imię i nazwisko: Marek Sęk
- Komentarze: 950
-
- Aktywny pisacz
- Posty: 125
- Rejestracja: 2006-04-15, 14:53
-
- Forumowy maniak
- Posty: 320
- Rejestracja: 2006-04-16, 10:15
-
- Dyskusjoholik
- Posty: 776
- Rejestracja: 2005-04-26, 15:52
- Lokalizacja: z Łodzi
-
- Aktywny pisacz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2006-01-26, 23:20
- Lokalizacja: Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 2006-08-03, 14:49
- Lokalizacja: łódź
W książce "medytacja w teorii i praktyce" (można ją przeczytać pod adresem www.czytelnia.za.pl) znajduje się opisanych wiele technik medytacyjnych. Każdy może znależć w niej ćwiczenia, które będą mu najbardziej odpowiadały.
-
- Tropiciel tematów
- Posty: 63
- Rejestracja: 2006-04-30, 18:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Aktywny pisacz
- Posty: 125
- Rejestracja: 2006-04-15, 14:53
Re: dla uczących się
Rany- czytam to i myślę sobie- zakuwać na luzie- to były czasy. Teraz czeka mnie matura i marzę o swobodnej nauce, bez stresu i zastanawiania się- czego jeszcze nie wiem? xD Jak mam teraz siadać do książek, to mam setki pomysłów na znacznie ciekawsze spędzanie czasu, a przy biologii już zasypiam Może ta zimna woda to nie taki znowu zły pomysł