Mały Słownik Wilkołaka

Rozmowy na tematy niekoniecznie ściśle ezoteryczne. Co nowego w nauce? Co ostatnio odkryto, a co zbadano? Co już wiemy, a czego jeszcze nie wiemy?
Awatar użytkownika
Ivellios
Administrator
Administrator
Posty: 4864
Rejestracja: 2004-08-28, 17:14
Lokalizacja: Katowice
Imię i nazwisko: Marek Sęk
Komentarze: 948

Mały Słownik Wilkołaka

Post autor: Ivellios »

A więc jak sama nazwa wskazuje, jest to słownik pojęć związanych z wilkołakami. Znajdują się w nim wyrażenia używane w języku codziennym, grypsy używane przez młodych i archaizmy, czyli słowa ktore wyszły lub wychodzą z użycia.

Język codzienny:

Apokalipsa - koniec Gai, zniszczenie, wiek chaosu; termin wywodzi się z mitologii garou, opisuje ostatnią walkę ze Żmijem, wielu garou uważa, że apokalipsa zaczęła się już w połowie XX wieku...

Bariera - przegroda między światem materialnym a zamieszkaną przez duchy Umbrą, najgrubsza na terenach zdominowanych przez technikę, najcieńsza w caernach

Bliska Umbra - ta część świata duchów, która przylega bezpośrednio do Gai

Caern - święte miejsce, obszar, w którym garou kontaktować się z duchami przodków

Celestina - najsilniejsze duchy, pośrednicy garou i podobno bogów..., np. Luna i Helios(słońce i księżyc)

Ciele księżycowe - wyraz obraźliwy, idiota, prostak, nieudacznik

Crinos - forma wilkołaka; znana ze starych horrorów; człowiek- wilk, przeszło dwu metrowy z głową wilka

Delirium - krótkotrwałe szaleństwo, w jakie popadają ludzie na widok wilkołaka w formie Crinos, kończące się amnezją(Uwaga! Krewniacy nie wpadają w delirium)

Dominium - małe królestwo w Umbrze, zwykle połączone z większym- położonym w głębokiej Umbrze

Dziki - mówi się tak na Lupusa

Dzikun - symbolizuje czystą, nieskrępowaną zmianę, zmienność rozumianą jako chaos przemian i nieokiełznanej pierwotnej siły

Gafling - pomniejszy duch na usługach ducha potężnego, np. sługa Celestiny

Gaja - Ziemia, planeta, bogini- matka

Garou - termin, którym same wilkołaki określają własny lud

Głęboka Umbra - część Umbry, znajdująca się na zewnątrz Membrany; rzeczywistość ulega tam rozczłonkowaniu, staje się fragmentaryczna

Hispo - prawie dwukrotnie większa od zwykłego wilka forma wilkołaka, najbardziej go jednak przypominająca

Homid - garou "rasy" ludzkiej; wśród ferali słowo pogardliwe, np. w zdaniu "Ten gość walczy jak homid."

Impergium - pierwsze 3000 lat po narodzinach rolnictwa

Incarna - klasa duchów; słabsze niż Celestina, ale wciąż bardzo silne

Jaggling - duch, sługa incarny

Klaive - miecz, sztylet, bądź nóż wykonany ze srebra; niebywale silny fetysz i zabójca wielu garou

Królestwa - poszczególne światy wyodrębnione w Tellurian; na przykład Ziemia

Litania - niepisany kodeks praw Gai

Lupus - garou "rasy" wilczej; często są uważani przez homidów za dzikie bestie i nieokrzesanych głupców

Membrana - przegroda oddzielająca głęboką Umbrę od Umbry bliskiej

Metys - bezpłodne i zwykle zdeformowane dziecko dwojga garou, zazwyczaj powszechnie pogardzane

Most księżycowy - brama pomiędzy dwoma caernami, rozpinana podczas zgromadzeń

Muł - potocznie o metysie

Patronat księżycowy - faza księżyca, podczas której urodził się dany garou; od niego zależą charakter i predyspozycje tego osobnika. Patronaty(patrz artykuł: "Gdzie jest pana ręka" w numerze piątym Inkluza)

Penumbra - "cień Ziemi", świat duchów otaczający warstwą Ziemię

Plemię - większa zbiorowość garou

Protektorat - teren należący do danego stada lub szczepu, terytorium

Rasa - przodkowie danego garou- ludzie, wilki lub inny lud

Ronin - "samotny wilk", garou żyjący poza stadem z wyboru lub konieczności

Skaza - teren skażony, zarówno w przestrzeni fizycznej, jak i świecie duchów

Strefa - teren otaczający caern, pilnie strzeżony

Skażenie - akt zniszczenia i splugawienia tego, co żywe, zwykle dzieło Żmija; w dzisiejszych czasach termin stosowany do opisu zniszczeń środowiska

Stado - mała grupa garou połączona więzami przyjaźni

Szczep - grupa garou, mieszkająca na terenach wokół danego caernu

Ścieżki - zwyczaje garou

Tellurian - cała rzeczywistość

Tkaczka - symbolizuje porządek i ład; komputery, nauka, logika i matematyka to przykłady jej wpływu na życie świata

Totem - duch opiekuńczy danego stada czy szczepu, uosabiający jego naturę; w przypadku szczepu jest to Incarna, stada- jaggling

Triada - Dzikun, Tkaczka i Żmij- trzy pierwotne siły kosmosu

Umbra - świat duchów

Wiec - największe zgromadzenie; garou dyskutują na nim, na tematy całego swojego ludu

Zasłona - inaczej delirium

Zgoda - pakt, który wszystkie plemiona garou zawarły ponad 9000 lat temu i który zakończył impergium; jest przestrzegany aż do dzisiaj

Zgromadzenie - konklawe szczepu lub nawet całego plemienia; odbywa się w caernie

Zmora - zły duch, sługa Żmija, występuje w różnych odmianach; np. Kalus, Psychomachina, itd.

Żmij - symbolizuje czyste zło, garou uważają go za wcielenie zniszczenia, przejawia się w skażeniu ekologicznym, w wampirach, czyli we wszystkich rzeczach, które nie odpowiadają garou

Żmijowa nora - miejsce skażone Żmijem, degrengoladą moralną i materialnymi truciznami

*** Młodzieżowa grypsera, używana przez młodych:

Bieg - rytualne łowy, które zwyczajowo kończą zgromadzenie

Gremlin - złośliwy duch

Małpa - potocznie na człowieka; bardzo pogardliwe w kręgach garou, np. w zdaniu "Walczysz jak małpa."

Owce - znowu człowiek

Pijawka, ew. Pijawa - pogardliwie wobec wampirów

Trzoda - cała ludzkość, zwłaszcza ci ludzie, wśród których garou szukają własnych zagubionych szczeniąt

Zgardłować - zabić w rytualnym pojedynku; przegryźć czyjąś krtań

Zumbrzyć - przekroczyć barierę dzielącą nasz świat od świata duchów

*** Archaizmy, słowa, które wyszły całkowicie z użycia, lub powoli z niego wychodzą:

Adren - zdobywający wiedzę uczeń, praktykujący u mędrca, swojego mentora

Airty - magiczne ścieżki w świecie duchów, np. Ścieżka księżycowa

Aisling - wyprawa do świata duchów

Anamae - "przyjaźń ducha", więzy łączące garou z plemiennym totemem

Anruth - garou- tułacz, który wędruje od caernu do caernu, ale w żadnym nie zatrzymuje się na dłużej z niewiadomej przyczyny

Anthro - nauczyciel, mentor

Awen - muza najświętsza, twórczy impuls, być może żaden z duchów nigdy jej nie odnalazł, ale księżycowi tancerze(Galliardzi) poszukują jej wiecznie

Brugh - miejsce mistyczne, tak przyjazne, jak i wrogie- caerny, Żmijowe nory, zazwyczaj jaskinia, lub osłonięta półka skalna

Charach - garou żyjący w kazirodczym związku z innym przedstawicielem własnej rasy, wyraz używany jako obelga

Cliath - bardzo młody garou, żółtodziób, nowicjusz

Fomori - ludzie będący na usługach Żmija, wrogowie garou

Fostern - bracia i siostry ze stada, wybrani na rodzinę

Gallain - Krewniacy, ludzie i wilki spokrewnieni z garou i odporni na działanie delirium(u nich dar przemiany nie uaktywnił się, ale pozostają w stałych związkach ze stadami)

Harano - kontemplacja cierpień Gai, stan wielkiego smutku bez wyraźnej przyczyny; podobno Gaja znajduję się teraz w tym stanie

-iktyha - przyrostek, w nazwach oznacza "Żmijowi pochodny"

Inceptor - mistrz ceremonii, garou, który prowadzi innego garou przez rytuał inicjacji

Kinain - garou spokrewnione ze sobą przez wspólnego przodka, termin nie stosowany w stosunku do metysów

Perikarp - bliska Umbra, wokół danego królestwa

Praenomen - duch- strażnik danego stada

Urrah - garou, który mieszka w mieście

-yuf - końcówka dodawana do imienia, oznacza "Garou honoru"

Autor: Tengel
Źródło: Internet

Załóż konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji

Aby wysłać odpowiedź, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem

Załóż konto

Nie masz konta? Zarejestruj się, aby dołączyć do naszej społeczności
Członkowie forum mogą zakładać tematy i śledzić odpowiedzi
Jest to bezpłatne i zajmuje tylko minutę

Zarejestruj się

Zaloguj się

Wróć do „Ciekawostki”