A więc jak sama nazwa wskazuje, jest to słownik pojęć związanych z wilkołakami. Znajdują się w nim wyrażenia używane w języku codziennym, grypsy używane przez młodych i archaizmy, czyli słowa ktore wyszły lub wychodzą z użycia.
Język codzienny:
Apokalipsa - koniec Gai, zniszczenie, wiek chaosu; termin wywodzi się z mitologii garou, opisuje ostatnią walkę ze Żmijem, wielu garou uważa, że apokalipsa zaczęła się już w połowie XX wieku...
Bariera - przegroda między światem materialnym a zamieszkaną przez duchy Umbrą, najgrubsza na terenach zdominowanych przez technikę, najcieńsza w caernach
Bliska Umbra - ta część świata duchów, która przylega bezpośrednio do Gai
Caern - święte miejsce, obszar, w którym garou kontaktować się z duchami przodków
Celestina - najsilniejsze duchy, pośrednicy garou i podobno bogów..., np. Luna i Helios(słońce i księżyc)
Ciele księżycowe - wyraz obraźliwy, idiota, prostak, nieudacznik
Crinos - forma wilkołaka; znana ze starych horrorów; człowiek- wilk, przeszło dwu metrowy z głową wilka
Delirium - krótkotrwałe szaleństwo, w jakie popadają ludzie na widok wilkołaka w formie Crinos, kończące się amnezją(Uwaga! Krewniacy nie wpadają w delirium)
Dominium - małe królestwo w Umbrze, zwykle połączone z większym- położonym w głębokiej Umbrze
Dziki - mówi się tak na Lupusa
Dzikun - symbolizuje czystą, nieskrępowaną zmianę, zmienność rozumianą jako chaos przemian i nieokiełznanej pierwotnej siły
Gafling - pomniejszy duch na usługach ducha potężnego, np. sługa Celestiny
Gaja - Ziemia, planeta, bogini- matka
Garou - termin, którym same wilkołaki określają własny lud
Głęboka Umbra - część Umbry, znajdująca się na zewnątrz Membrany; rzeczywistość ulega tam rozczłonkowaniu, staje się fragmentaryczna
Hispo - prawie dwukrotnie większa od zwykłego wilka forma wilkołaka, najbardziej go jednak przypominająca
Homid - garou "rasy" ludzkiej; wśród ferali słowo pogardliwe, np. w zdaniu "Ten gość walczy jak homid."
Impergium - pierwsze 3000 lat po narodzinach rolnictwa
Incarna - klasa duchów; słabsze niż Celestina, ale wciąż bardzo silne
Jaggling - duch, sługa incarny
Klaive - miecz, sztylet, bądź nóż wykonany ze srebra; niebywale silny fetysz i zabójca wielu garou
Królestwa - poszczególne światy wyodrębnione w Tellurian; na przykład Ziemia
Litania - niepisany kodeks praw Gai
Lupus - garou "rasy" wilczej; często są uważani przez homidów za dzikie bestie i nieokrzesanych głupców
Membrana - przegroda oddzielająca głęboką Umbrę od Umbry bliskiej
Metys - bezpłodne i zwykle zdeformowane dziecko dwojga garou, zazwyczaj powszechnie pogardzane
Most księżycowy - brama pomiędzy dwoma caernami, rozpinana podczas zgromadzeń
Muł - potocznie o metysie
Patronat księżycowy - faza księżyca, podczas której urodził się dany garou; od niego zależą charakter i predyspozycje tego osobnika. Patronaty(patrz artykuł: "Gdzie jest pana ręka" w numerze piątym Inkluza)
Penumbra - "cień Ziemi", świat duchów otaczający warstwą Ziemię
Plemię - większa zbiorowość garou
Protektorat - teren należący do danego stada lub szczepu, terytorium
Rasa - przodkowie danego garou- ludzie, wilki lub inny lud
Ronin - "samotny wilk", garou żyjący poza stadem z wyboru lub konieczności
Skaza - teren skażony, zarówno w przestrzeni fizycznej, jak i świecie duchów
Strefa - teren otaczający caern, pilnie strzeżony
Skażenie - akt zniszczenia i splugawienia tego, co żywe, zwykle dzieło Żmija; w dzisiejszych czasach termin stosowany do opisu zniszczeń środowiska
Stado - mała grupa garou połączona więzami przyjaźni
Szczep - grupa garou, mieszkająca na terenach wokół danego caernu
Ścieżki - zwyczaje garou
Tellurian - cała rzeczywistość
Tkaczka - symbolizuje porządek i ład; komputery, nauka, logika i matematyka to przykłady jej wpływu na życie świata
Totem - duch opiekuńczy danego stada czy szczepu, uosabiający jego naturę; w przypadku szczepu jest to Incarna, stada- jaggling
Triada - Dzikun, Tkaczka i Żmij- trzy pierwotne siły kosmosu
Umbra - świat duchów
Wiec - największe zgromadzenie; garou dyskutują na nim, na tematy całego swojego ludu
Zasłona - inaczej delirium
Zgoda - pakt, który wszystkie plemiona garou zawarły ponad 9000 lat temu i który zakończył impergium; jest przestrzegany aż do dzisiaj
Zgromadzenie - konklawe szczepu lub nawet całego plemienia; odbywa się w caernie
Zmora - zły duch, sługa Żmija, występuje w różnych odmianach; np. Kalus, Psychomachina, itd.
Żmij - symbolizuje czyste zło, garou uważają go za wcielenie zniszczenia, przejawia się w skażeniu ekologicznym, w wampirach, czyli we wszystkich rzeczach, które nie odpowiadają garou
Żmijowa nora - miejsce skażone Żmijem, degrengoladą moralną i materialnymi truciznami
*** Młodzieżowa grypsera, używana przez młodych:
Bieg - rytualne łowy, które zwyczajowo kończą zgromadzenie
Gremlin - złośliwy duch
Małpa - potocznie na człowieka; bardzo pogardliwe w kręgach garou, np. w zdaniu "Walczysz jak małpa."
Owce - znowu człowiek
Pijawka, ew. Pijawa - pogardliwie wobec wampirów
Trzoda - cała ludzkość, zwłaszcza ci ludzie, wśród których garou szukają własnych zagubionych szczeniąt
Zgardłować - zabić w rytualnym pojedynku; przegryźć czyjąś krtań
Zumbrzyć - przekroczyć barierę dzielącą nasz świat od świata duchów
*** Archaizmy, słowa, które wyszły całkowicie z użycia, lub powoli z niego wychodzą:
Adren - zdobywający wiedzę uczeń, praktykujący u mędrca, swojego mentora
Airty - magiczne ścieżki w świecie duchów, np. Ścieżka księżycowa
Aisling - wyprawa do świata duchów
Anamae - "przyjaźń ducha", więzy łączące garou z plemiennym totemem
Anruth - garou- tułacz, który wędruje od caernu do caernu, ale w żadnym nie zatrzymuje się na dłużej z niewiadomej przyczyny
Anthro - nauczyciel, mentor
Awen - muza najświętsza, twórczy impuls, być może żaden z duchów nigdy jej nie odnalazł, ale księżycowi tancerze(Galliardzi) poszukują jej wiecznie
Brugh - miejsce mistyczne, tak przyjazne, jak i wrogie- caerny, Żmijowe nory, zazwyczaj jaskinia, lub osłonięta półka skalna
Charach - garou żyjący w kazirodczym związku z innym przedstawicielem własnej rasy, wyraz używany jako obelga
Cliath - bardzo młody garou, żółtodziób, nowicjusz
Fomori - ludzie będący na usługach Żmija, wrogowie garou
Fostern - bracia i siostry ze stada, wybrani na rodzinę
Gallain - Krewniacy, ludzie i wilki spokrewnieni z garou i odporni na działanie delirium(u nich dar przemiany nie uaktywnił się, ale pozostają w stałych związkach ze stadami)
Harano - kontemplacja cierpień Gai, stan wielkiego smutku bez wyraźnej przyczyny; podobno Gaja znajduję się teraz w tym stanie
-iktyha - przyrostek, w nazwach oznacza "Żmijowi pochodny"
Inceptor - mistrz ceremonii, garou, który prowadzi innego garou przez rytuał inicjacji
Kinain - garou spokrewnione ze sobą przez wspólnego przodka, termin nie stosowany w stosunku do metysów
Perikarp - bliska Umbra, wokół danego królestwa
Praenomen - duch- strażnik danego stada
Urrah - garou, który mieszka w mieście
-yuf - końcówka dodawana do imienia, oznacza "Garou honoru"
Autor: Tengel
Źródło: Internet
Mały Słownik Wilkołaka
Załóż konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji
Aby wysłać odpowiedź, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem
Załóż konto
Nie masz konta? Zarejestruj się, aby dołączyć do naszej społeczności
Członkowie forum mogą zakładać tematy i śledzić odpowiedzi
Jest to bezpłatne i zajmuje tylko minutę